Denna integritetspolicy förklarar hur vi behandlar dina personuppgifter på Kindred. Det gäller till exempel:
Denna policy är inte:
Cookiepolicy: Vår cookiepolicy finns här. Där beskrivs hur vi använder cookies och andra spårare och hur du kan hantera dina cookieinställningar.
Kindred är Spooniker Limited, ett företag som är registrerat enligt Maltas lagar, med registreringsnummer C 26127, och som har sitt säte och sin verksamhetsadress på Level 6 - The Centre, Tigne Point - Sliema, TPO 0001 - Malta. Kindred tillhör Kindred Group plc ("Kindred").
Kindred Group är en ledande onlinespeloperatör som består av nio varumärken, däribland Unibet, Maria Casino, 32Red, Bingo.com, Casinohuone, Kolikkopelit, Highrolling, Vlad Cazino och Ottokasino. Vi erbjuder en rad olika produkter såsom onlinekasino, poker, bingo och sportspel.
I denna integritetspolicy avser "Kindred" alla företag inom Kindred Group som är vederbörligen registrerade enligt relevanta lokala lagar. Kindred Group plc ("Kindred Group") säkerställer att alla våra enheter följer en konsekvent nivå av integritetsskydd.
Denna integritetspolicy gäller för alla företag och varumärken inom Kindred Group. Vi är fast beslutna att tillhandahålla en konsekvent nivå av integritetsskydd i alla våra enheter och varumärken och säkerställa att dina personuppgifter hanteras med omsorg och i enlighet med gällande dataskyddslagar.
Du hittar mer information om vilka vi är på www.kindredgroup.com
Du kan kontakta oss på olika sätt.
För allmänna frågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst via telefon, e-post eller livechatt - se vår sida Kontakta oss.
För allmänna frågor om denna integritetspolicy, vänligen kontakta vårt dataskyddsombud.
Du kan utöva dina rättigheter som användare genom att fylla i vårt onlineformulär. För ytterligare information om dessa rättigheter, se avsnitt 10 i detta meddelande.
Se tabellen nedan för detaljerad information om vilka personuppgifter vi behandlar.
Kategori av personuppgifter:
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Nödvändigt för att fullgöra ett avtal (artikel 6.1 b i GDPR) enligt beskrivningen i våra allmänna villkor, i synnerhet för att hantera servicerelaterade uppgifter som lösenordspåminnelser och servicemeddelanden (t.ex. underhåll av webbplatsen).Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Nödvändigt för att fullgöra ett avtal (artikel 6.1 b i GDPR) enligt vad som anges i våra allmänna villkor och rättslig förpliktelse (artikel 6.1 c i GDPR), t.ex. tillämpliga spelregler för att registrera dig i våra system och säkerställa att du är berättigad till våra tjänster.Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Nödvändigt för att fullgöra ett avtal (art. 6(1)(b) GDPR) enligt beskrivningen i våra villkor och bestämmelser. Vi samlar in och behandlar dessa uppgifter för att tillhandahålla viktiga tjänster såsom lösenordspåminnelser, servicemeddelanden (inklusive meddelanden om webbplatsunderhåll, uppdateringar av vår sekretess- och cookiepolicy samt våra villkor) och för att informera dig om ditt Kindred-konto har blivit inaktivt och fråga om du vill återaktivera det innan vi stänger det.Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Fullgörande av ett avtal (artikel 6.1 b i GDPR) och uppfyllande av en rättslig förpliktelse (artikel 6.1 c i GDPR), t.ex. våra bokföringsskyldigheter och hantering av eventuella ekonomiska förfrågningar (uttag, insättning eller återbetalning).Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Ditt samtycke (art. 6(1)(a) GDPR) för att kunna erbjuda dig en skräddarsydd upplevelse baserad på dina intressen.Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (artikel 6.1 f i GDPR) och fullgörande av ett avtal. Behandlingen är nödvändig för att uppfylla vårt berättigade intresse av att besvara dina förfrågningar så effektivt som möjligt och ge dig den hjälp du behöver, men också baserat på fullgörande av ett avtal (art. 6(1)(b) GDPR) enligt vad som beskrivs i våra allmänna villkor.Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR). Behandlingen är nödvändig för att säkerställa rättvist spelande med våra kunder och för att hantera eventuella klagomål, tvister och rättstvisterKategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (artikel 6(1)(f) i GDPR). Behandlingen är nödvändig för att säkerställa ett rättvist spelande med våra kunder.Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (artikel 6.1 f i GDPR). Behandlingen är nödvändig för att förebygga och förhindra överträdelser av våra villkor, detta kan ske genom telefonsamtal.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Efterlevnad av rättsliga skyldigheter (artikel (6)(1)( c) GDPR) för att säkerställa att våra kunder omdirigeras till rätt lands webbplats i enlighet med våra licensvillkor.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att säkerställa att våra kunder har de medel som krävs för att använda våra tjänster på ett säkert sätt.
I tillämpliga fall: Uppfyllande av rättsliga skyldigheter (artikel (6)(1)( c) GDPR) för att uppfylla rättsliga skyldigheter från spelmyndigheter.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (artikel 6.1 f i GDPR) av att genomföra förbättrade kontroller av betalningsförmåga och säkerställa att kundprofilerna är konsekventa.Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att säkerställa att våra kunder inte blir utsatta för problemspelande, men detta är också i överensstämmelse med rättsliga skyldigheter (artikel (6)(1)( c) GDPR) såsom från spelmyndigheterna, där så är tillämpligt.
Uppgifter av särskild kategori kan behandlas för att avgöra om det finns ett spelberoende, t.ex. hälsouppgifter. Denna kategori av personuppgifter samlas in för att uppfylla en rättslig förpliktelse. Detta görs under vår omsorgsplikt, i enlighet med art. 6(1)(e)GDPR och art. 9(2)(g) GDPR.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Nödvändigt för att fullgöra ett avtal (artikel 6.1.b i GDPR) enligt vad som beskrivs i våra allmänna villkor.
Vi genomför regelbundna granskningar av kundkonton för att övervaka spelandet och säkerställa att det är både säkert och korrekt. Denna övervakning genomförs för att förhindra alla former av fusk eller missbruk av våra tjänster, vilket främjar rättvisa och säkra spelupplevelser för alla användare.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (artikel 6.1 f i GDPR) av att förhindra bedrägerier och säkerställa att våra reklamkampanjer riktas till legitima kunder. De uppgifter som samlas in via vår tredjepartsleverantör, TrafficGuard, används för att upptäcka och blockera bedrägliga klick.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att garantera säkerheten vid användning av våra produkter.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Efterlevnad av rättsliga skyldigheter (artikel (6)(1)( c) GDPR) för att säkerställa att vi identifierar, begränsar, rapporterar all AML- eller bedrägeriverksamhet och riskklassificerar kunder på lämpligt sätt.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Med ditt samtycke (art. 6(1)(a) GDPR) för att administrera kampanjer och tävlingar som du samtycker till att delta i.Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att genomföra interna marknadsundersökningar och undersökningar i samarbete med tredje part.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
För alla icke-väsentliga cookies: vi förlitar oss på ditt samtycke (artikel 6.1 a i GDPR).
För nödvändiga cookies är vår rättsliga grund berättigat intresse (artikel 6(1)(f) GDPR) för att säkerställa att vår webbplats fungerar.
För mer detaljerad information om vår användning av cookies, se vårt cookiepolicy.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att anpassa din upplevelse när du använder vår produkt och tjänst som överensstämmer med dina intressen.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att utföra profileringsaktiviteter för personliga tjänster, marknadsföring och förbättring av användarupplevelsen, och samtycke (art. 6(1)(a) GDPR) där det är nödvändigt.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att genomföra dataanalyser för att förbättra våra tjänster, förstå användarnas beteende och optimera vår affärsverksamhet.
Kategorier av personuppgifter:
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att lösa en tvist eller rättstvist
Data för särskilda kategorier
Vi kan samla in personuppgifter som kallas "särskilda kategorier av uppgifter", till exempel information om hälsa. Detta sker oftast specifikt i samband med ansvarsfullt spelande, vilket är ett lagkrav. Dessa uppgifter kan samlas in från dig eller, i vissa fall, från tredje part.
Vi kommer endast att behandla sådana uppgifter om:
Vi kan också komma att behandla uppgifter som rör brottslig verksamhet eller misstänkt brottslig verksamhet, särskilt i samband med att vi fullgör våra rättsliga skyldigheter enligt penningtvättslagstiftningen. Vi kommer endast att behandla sådana uppgifter i den utsträckning det är nödvändigt för att uppfylla våra rättsliga skyldigheter, eller i den utsträckning det är nödvändigt för att uppfylla vårt berättigade intresse av att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk.
Vi kan komma att behandla känsliga uppgifter, t.ex. hälsoinformation. Hälsoinformation är känslig, så vi behandlar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att uppfylla vår skyldigheter. Om ditt spelbeteende och din ekonomiska information, tillsammans med eventuella hälsouppgifter som du lämnar, ger upphov till oro för ditt välbefinnande, är vi skyldiga att vidta lämpliga åtgärder. Insamlingen av sådana uppgifter av särskild kategori faller under allmänintresset enligt artikel 6.1 e i GDPR och i enlighet med artikel 9.2 g i GDPR för att tillåta oss att behandla uppgifter av särskild kategori.
Vi samlar in personuppgifter när du interagerar med oss och använder våra tjänster. Ibland får vi denna information av dig - till exempel när du registrerar dig för första gången och när du använder våra produkter eller kommer i kontakt med oss. Ibland ger tredje part eller allmänt tillgängliga källor oss information om dig.
Vid registrering:
Genom din användning av Kindreds tjänster:
Vid registrering:
Kindreds webbplatser och appar använder cookies för olika ändamål.
Vi använder cookies för bland annat följande ändamål:
Mer information finns i vår Cookies Policy
Under vissa omständigheter delar vi dina personuppgifter med andra företag inom Kindred-koncernen, med tredje parter som tillhandahåller tjänster för vår räkning och med andra tredje parter för att uppfylla våra juridiska skyldigheter. Dessa tredje parter inkluderar företag som Evolution, som tillhandahåller live casino-produkter; Microgaming, en spelplattform som specialiserar sig på slots; Trustly, en betalningsleverantör; Oracle, som erbjuder databasprogramvara; Microsoft; Amazon Web Services; och Pragmatic, känd för sina casinoprodukter, inklusive slotspel och live casino-erbjudanden.
Vi säljer inte dina personuppgifter till marknadsföringsföretag. När vi använder tredje part för marknadsföringstjänster krävs ditt samtycke innan dina uppgifter kan behandlas.
Andra exempel på när vi kan komma att dela med oss av dina personuppgifter är när vi ingår i någon form av fusion eller företagsförsäljning, eftersom kunders personuppgifter sannolikt kommer att ingå i försäljningen/överföringen. Vi kommer att informera dig innan vi påverkar en sådan överföring av personuppgifter. Även när vi delar dina personuppgifter säkerställer vi att de endast används för de ändamål som anges i denna integritetspolicy.
Vi kan komma att dela de personuppgifter vi samlar in med andra företag inom Kindred Group för ändamål som t.ex:
Vi kan komma att dela personuppgifter med tredje part under följande omständigheter:
De personuppgifter som vi samlar in från dig kan komma att överföras till och lagras på en plats utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet ("EES"). De kan också komma att behandlas av företag utanför EES som arbetar för oss eller för någon av våra tjänsteleverantörer, t.ex. i USA, Australien eller Indien. Detta kan till exempel vara fallet om vi tillhandahåller tjänster globalt, dina uppgifter kan i några fall behandlas i länder där vi har verksamhet eller tjänsteleverantörer. För effektivitet och tillförlitlighet kan vi dessutom använda molntjänster som finns i olika länder. I vissa fall kan vi behöva överföra uppgifter för att uppfylla internationella rättsliga skyldigheter.
För att säkerställa att dina personuppgifter förblir säkra när de överförs på detta sätt kommer vi att vidta alla rimliga åtgärder för att upprätthålla en lämplig skyddsnivå i enlighet med detta meddelande.
All överföring av dina personuppgifter till en plats utanför EES kommer att behandlas/utföras i enlighet med tillämpliga dataskyddslagar, inklusive GDPR, och kommer att baseras på:
Om du har några frågor om våra överföringar av personuppgifter till länder utanför EU/EES-området, vänligen kontakta oss genom att använda de kontaktuppgifter som anges i början av denna integritetspolicy.
Vi kommer endast att behålla dina uppgifter så länge som det behövs för att uppfylla de syften för vilka de samlas in.
Så länge du är kund behöver vi behålla dina uppgifter för att uppfylla våra juridiska och avtalsmässiga krav. När du upphör att använda Kindreds tjänster kan vi dock fortfarande behålla dina personuppgifter under en tidsperiod. Det finns flera skäl till varför vi behåller din information, dessa inkluderar:
Om du någonsin begär att få dina uppgifter raderade kommer vi omedelbart att ta bort allt marknadsföringsmaterial som du tidigare kan ha samtyckt till att få, men någon annan typ av personuppgifter kommer att sparas för att uppfylla våra rättsliga krav enligt ovan.
Enligt GDPR har du ett antal rättigheter avseende de personuppgifter som vi har om dig. Om du vill utöva dessa rättigheter ska du kontakta vår kundtjänst eller använda vårt GDPR-onlineformulär. Du har också rätt att klaga till din lokala dataskyddsmyndighet om du är bekymrad över hur vi behandlar din information.
Ytterligare information och råd om dina rättigheter kan du få från Integritetsskyddsmyndigheten | IMY. Vi har också utsett en ledande dataskyddsmyndighet, Office of the Information and Data Protection Commissioner ("IDPC") på Malta, som du också kan kontakta för ytterligare information För enskilda personer - IDPC
Du har, under vissa omständigheter, rätt att utöva följande rättigheter:
Din rätt till:
>Vad är din rättighet?
Få information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig och hur vi behandlar dem.
>Hur man tillvaratar sina rättigheter
Genom att ta del av detta integritetspolicy informerar vi dig om dina rättigheter och principerna. Information kan också tillhandahållas av oss i samband med att du tillhandahåller dina personuppgifter och/eller i samband med att du använder våra tjänster. Mer information finns i vårt hjälpcenter.
>Vad är din rättighet?
Du kan begära bekräftelse på om personuppgifter om dig behandlas av oss och, om så är fallet, har du rätt att begära en kopia av de personuppgifter vi har om dig, så kallad begäran om tillgång för den registrerade.
>Hur man tillvaratar sina rättigheter
Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.
>Vad är din rättighet?
Du har rätt att begära att vi ändrar eller uppdaterar dina personuppgifter om de är felaktiga eller ofullständiga.
>Hur man tillvaratar sina rättigheter
Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.
>Vad är din rättighet?
Under vissa omständigheter kan du be oss att radera personuppgifter som vi har om dig ("rätten att bli bortglömd"). Detta gäller bland annat när:
>Hur man tillvaratar sina rättigheter
Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.
>Vad är din rättighet?
Du har rätt att begära att vi begränsar ("blockerar" eller "undertrycker") behandlingen av dina personuppgifter. När behandlingen är begränsad kan vi fortfarande lagra dina uppgifter, men vi kommer inte att behandla dem ytterligare. Denna rättighet är tillgänglig för dig när:
>Hur man tillvaratar sina rättigheter
Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.
Om du inte vill ta emot marknadsföringsmeddelanden kan du också avsluta prenumerationen / välja bort att ta emot dem.
>Vad är din rättighet?
Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter i den utsträckning som behandlingen baseras på ditt samtycke.
>Hur man tillvaratar sina rättigheter
Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.
>Vad är din rättighet?
Detta gör att du kan begära och återanvända din information för dina egna syften mellan olika tjänster. Om du till exempel bestämmer dig för att byta till en annan leverantör kan du enkelt flytta, kopiera eller överföra din information mellan våra och deras IT-system på ett tryggt och säkert sätt, utan att det påverkar dess användbarhet. Detta är dock inte en allmän rättighet, utan uppstår endast när behandlingen av dina uppgifter är det:
>Hur man tillvaratar sina rättigheter
Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.
Vi kommer att besvara alla dina förfrågningar som är relevanta för detta avsnitt inom en (1) månad från det att de mottagits. Efter föregående meddelande kan denna period förlängas med ytterligare två (2) månader om det behövs, med hänsyn till hur komplicerad begäran är och antalet andra pågående begäranden. Om din begäran avvisas kommer vi att lämna en relevant motivering.
Inskränkning av den registrerades rättigheter:
Under vissa omständigheter kan dina rättigheter som registrerad enligt GDPR, särskilt din rätt att få tillgång till personuppgifter och rätten att begära radering av uppgifter, begränsas eller inskränkas. Sådana begränsningar kan vara nödvändiga och proportionerliga av skäl som att säkerställa efterlevnad av rättsliga skyldigheter eller för att skydda andras rättigheter och friheter.
Vi kommer att se till att alla begränsningar av dina rättigheter är tydligt motiverade
Lagar om dataskydd syftar till att skydda enskilda personer från potentiell skada som orsakas av automatiserat beslutsfattande, inklusive profilering, utan mänsklig inblandning. Du har rätt att inte bli föremål för beslut som har en rättslig eller liknande betydande effekt på dig. om de endast grundar sig på automatiserad behandling av dina personuppgifter.
Upptäcka bedrägerier:
Dina personuppgifter används för att identifiera och förhindra potentiella bedrägerier eller penningtvätt. Om vi misstänker någon risk kan vi vidta åtgärder som att blockera eller stänga av kontot.
Öppna ett konto:
När du skapar ett konto försäkrar vi oss om att produkten eller tjänsten är lämplig för dig baserat på vår kunskap. Vi kontrollerar också att du uppfyller nödvändiga villkor, t.ex. ålder, bosättningsort, nationalitet eller ekonomisk ställning.
Användning av AI-teknik
Vi kan använda AI-teknik som en del av våra behandlingsaktiviteter; vi säkerställer dock att när vi använder dessa verktyg sker det i enlighet med dataskyddsbestämmelser och säkerhetskrav.
Vi är fast beslutna att skydda de personuppgifter som du anförtror oss. Vi vidtar alla rimliga åtgärder för att säkerställa att all information som samlas in via vår webbplats behandlas på ett säkert sätt och i enlighet med denna integritetspolicy och strikta dataskyddsstandarder. Vi har därför infört robusta rutiner och tekniker för att skydda dina uppgifter från obehörig åtkomst och felaktig användning.
Efter inloggning krypteras all information som skickas till och från webbplatsen med 128-bitars SSL-teknik (Secure Socket Layer). Det SSL-certifikat som används är utfärdat och verifierat av Trustwave, klicka på bilden för mer information.
Dina kreditkortsuppgifter krypteras och skickas endast en gång över internet till Kindred. Den lagras sedan krypterad i våra säkra system. Vi är dedikerade till att skydda våra kunders konfidentiella information och som ett led i detta är vi certifierade enligt Payment Card Industries Data Security Standard.
Säkerheten i våra system och applikationer testas flera gånger per år av säkerhetsexperter från tredje part. Dessutom har vi ett Intrusion Detection System som övervakar all nätverkstrafik dygnet runt för att upptäcka tecken på attacker eller intrång.
Vi har en särskild bedrägeriavdelning och avancerade system på plats för att upptäcka och förhindra misstänkt aktivitet, för att säkerställa att våra webbplatser förblir en säker spelplan. Alla konton som är inblandade i misstänkt aktivitet kommer att stängas av och undersökas i största möjliga utsträckning. Om du som användare har några tvivel om aktiviteten på ditt konto, t.ex. om du inte känner igen transaktioner i transaktionshistoriken eller överraskande förändringar i saldot, vänligen kontakta oss omedelbart.
Om du vill framföra ett klagomål på hur vi har hanterat dina personuppgifter kan du kontakta oss för att få ärendet löst av vårt dataskyddsteam.
Om du inte är nöjd med vårt svar eller anser att vi inte behandlar dina personuppgifter i enlighet med lagen kan du lämna in ett klagomål till vår ledande dataskyddsmyndighet, Office of the Information and Data Protection Commissioner (IDPC) eller din nationella dataskyddstillsynsmyndighet Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).