--:--

Om oss

Ansvarsfullt spelande

Hjälp

Skapa konto

Sekressmeddelande

2.0
Last updated on 28 april 2025

Innehållsförteckning

1 När gäller denna integritetspolicy?2 Vilka är vi?3 Hur kan du komma i kontakt med oss?4 Definition av kategorier av personuppgifter5 Vilka personuppgifter samlar vi in och i vilket syfte?6 Varifrån får vi dina uppgifter?7 Cookies och liknande spårningstekniker8 När och med vem delar vi dina personuppgifter?9 Överför vi dina uppgifter utanför ees?10 Hur länge kommer vi att spara dina uppgifter?11 Dina rättigheter och valmöjligheter när det gäller dina personuppgifter12 Automatiserat beslutsfattande13 Säkerhet för dina uppgifter och sekretess14 Klagomål

Sekressmeddelande

2.0
Last updated on 28 april 2025

1 När gäller denna integritetspolicy?

Denna integritetspolicy förklarar hur vi behandlar dina personuppgifter på Kindred. Det gäller till exempel:

  • Din användning av våra tjänster på någon av Kindreds webbplatser, inklusive våra mobilappar.
  • Personalisering av din upplevelse på våra plattformar
  • Den infrastruktur som vi behöver för att erbjuda våra tjänster.

Denna policy är inte:

  • Kindreds regler och villkor, dessa kommer att vara ett annat dokument som du kan hitta på våra olika varumärkens webbsidor.

Cookiepolicy: Vår cookiepolicy finns här. Där beskrivs hur vi använder cookies och andra spårare och hur du kan hantera dina cookieinställningar.

2 Vilka är vi?

Kindred är Spooniker Limited, ett företag som är registrerat enligt Maltas lagar, med registreringsnummer C 26127, och som har sitt säte och sin verksamhetsadress på Level 6 - The Centre, Tigne Point - Sliema, TPO 0001 - Malta.  Kindred tillhör Kindred Group plc ("Kindred").

Kindred Group är en ledande onlinespeloperatör som består av nio varumärken, däribland Unibet, Maria Casino, 32Red, Bingo.com, Casinohuone, Kolikkopelit, Highrolling, Vlad Cazino och Ottokasino. Vi erbjuder en rad olika produkter såsom onlinekasino, poker, bingo och sportspel.

I denna integritetspolicy avser "Kindred" alla företag inom Kindred Group som är vederbörligen registrerade enligt relevanta lokala lagar. Kindred Group plc ("Kindred Group") säkerställer att alla våra enheter följer en konsekvent nivå av integritetsskydd.

Denna integritetspolicy gäller för alla företag och varumärken inom Kindred Group. Vi är fast beslutna att tillhandahålla en konsekvent nivå av integritetsskydd i alla våra enheter och varumärken och säkerställa att dina personuppgifter hanteras med omsorg och i enlighet med gällande dataskyddslagar.

Du hittar mer information om vilka vi är på www.kindredgroup.com

3 Hur kan du komma i kontakt med oss?

Du kan kontakta oss på olika sätt.

För allmänna frågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst via telefon, e-post eller livechatt - se vår sida Kontakta oss.

För allmänna frågor om denna integritetspolicy, vänligen kontakta vårt dataskyddsombud.

Du kan utöva dina rättigheter som användare genom att fylla i vårt onlineformulär. För ytterligare information om dessa rättigheter, se avsnitt 10 i detta meddelande.

4 Definition av kategorier av personuppgifter

Se tabellen nedan för detaljerad information om vilka personuppgifter vi behandlar.

Kategori av personuppgifter:

Kontaktuppgifter:
  • Adress
  • E-postadress
  • telefonnummernummer
  • Annan relaterad kontaktinformation
Geolokaliseringsdata:
  • Platsdata från din enhet, t.ex. insamlade via cookies
  • Loggdata (t.ex. i samband med din användning av vår mobilapplikation eller när du besöker vår webbplats)
  • IP-adress
  • Annan relaterad geolokaliseringsdata
Finansiell information:
  • Information om kreditkort eller andra betalningsmetoder, inklusive vouchers och kontosaldo för ditt konto
  • Transaktions-ID,
  • Datum och tidpunkt för betalning
  • Belopp
  • Namn
  • Kreditkortsnummer
  • Bankkontonummer
  • Transaktionsstatus
  • IP-adress
  • Webbläsare
  • Typ av enhet
  • Lön och belöningar
  • Bankuppgifter
  • Transaktioner
  • Övrig relaterad finansiell information
Data för särskilda kategorier:
  • Uppgifter om hälsa, t.ex. uppgifter om spelberoende eller misstankar om sådant.
Bakgrundsinformation:
  • Bakgrundskontroller (brottsregister, sanktionerad person, PEP, RCA, SIP)
Data om beteende:
  • Information om prenumeration och köp,
  • Aktivitet på nätet
  • Spelande
  • Preferenser
  • Beteende online
  • Annan relaterad beteendedata
Kommersiell data:
  • Uppgifter om kampanjbonus
  • Block
  • Uppgifter om mediepartner
  • Andra relaterade kommersiella data
Kommunikationsdata:
  • Chatt
  • E-postmeddelanden
  • Telefon
  • WhatsApp
  • Inspelningar av telefonsamtal
  • Annan relaterad kommunikationsdata
Identifieringsuppgifter:
  • Namn
  • Efternamn
  • FÖDELSEDATUM
  • Hemadress
  • ID
  • Passnummer
  • Hemvist/registreringsort/födelseort
  • Spelarens nummer/ID
  • Användarnamn - nu endast e-post för inloggning och internt har vi användar-ID (nummer)
  • Röstdata,
  • Personnummer och/eller samordningsnummer (om sådant anges)
  • Medlemskapets nummer
  • Andra relaterade identifieringsuppgifter
Offentligt tillgängliga uppgifter:
  • Bilder som du tillhandahåller oss
  • Uppgifter från sociala medier
  • Offentligt tillgängliga register
Data om användning av system och utrustning:
  • Enhetstyp, namn, nummer, ID
  • IP-adress
  • Typ av telefon / PC / OS som används,
  • Loggar (revisionsspår)
  • Annan relevant användningsdata för system och utrustning

5 Vilka personuppgifter samlar vi in och i vilket syfte?

Öppna ett konto:

Kategorier av personuppgifter:

  • Kontaktuppgifter
  • Användningsdata för system och utrustning   
  • Bakgrundsdata
  • Identifieringsuppgifter
  • Finansiell information
  • Geolokaliseringsdata
  • Data om användning av utrustning

Rättslig grund

Nödvändigt för att fullgöra ett avtal (artikel 6.1 b i GDPR) enligt beskrivningen i våra allmänna villkor, i synnerhet för att hantera servicerelaterade uppgifter som lösenordspåminnelser och servicemeddelanden (t.ex. underhåll av webbplatsen).
Använda produkten:

Kategorier av personuppgifter:

  • Data om beteende
  • Finansiell information

Rättslig grund

Nödvändigt för att fullgöra ett avtal (artikel 6.1 b i GDPR) enligt vad som anges i våra allmänna villkor och rättslig förpliktelse (artikel 6.1 c i GDPR), t.ex. tillämpliga spelregler för att registrera dig i våra system och säkerställa att du är berättigad till våra tjänster.
Serviceadministration:

Kategorier av personuppgifter:

  • Data om beteende
  • Finansiell information

Rättslig grund

Nödvändigt för att fullgöra ett avtal (art. 6(1)(b) GDPR) enligt beskrivningen i våra villkor och bestämmelser. Vi samlar in och behandlar dessa uppgifter för att tillhandahålla viktiga tjänster såsom lösenordspåminnelser, servicemeddelanden (inklusive meddelanden om webbplatsunderhåll, uppdateringar av vår sekretess- och cookiepolicy samt våra villkor) och för att informera dig om ditt Kindred-konto har blivit inaktivt och fråga om du vill återaktivera det innan vi stänger det.
Finansiell administration:

Kategorier av personuppgifter:

  • Finansiell information
  • Kontaktuppgifter
  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Fullgörande av ett avtal (artikel 6.1 b i GDPR) och uppfyllande av en rättslig förpliktelse (artikel 6.1 c i GDPR), t.ex. våra bokföringsskyldigheter och hantering av eventuella ekonomiska förfrågningar (uttag, insättning eller återbetalning).
Direktmarknadsföring:

Kategorier av personuppgifter:

  • Data om beteende
  • Kontaktuppgifter
  • Geolokaliseringsdata

Rättslig grund

Ditt samtycke (art. 6(1)(a) GDPR) för att kunna erbjuda dig en skräddarsydd upplevelse baserad på dina intressen.
Interaktion med kundtjänst:

Kategorier av personuppgifter:

  • Finansiell information
  • Kontaktuppgifter
  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (artikel 6.1 f i GDPR) och fullgörande av ett avtal. Behandlingen är nödvändig för att uppfylla vårt berättigade intresse av att besvara dina förfrågningar så effektivt som möjligt och ge dig den hjälp du behöver, men också baserat på fullgörande av ett avtal (art. 6(1)(b) GDPR) enligt vad som beskrivs i våra allmänna villkor.
Samtalsinspelningar för kvalitets- och utbildningsändamål:

Kategorier av personuppgifter:

  • Kontaktuppgifter
  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR). Behandlingen är nödvändig för att säkerställa rättvist spelande med våra kunder och för att hantera eventuella klagomål, tvister och rättstvister
För att avskräcka, förhindra eller upptäcka användning av programvara från tredje part i peer-to-peer-spel;

Kategorier av personuppgifter:

  • Data om beteende
  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (artikel 6(1)(f) i GDPR). Behandlingen är nödvändig för att säkerställa ett rättvist spelande med våra kunder.
För att avskräcka, förhindra eller upptäcka aktiviteter som utförs i strid med våra Villkor och bestämmelser;

Kategorier av personuppgifter:

  • Data om beteende
  • Finansiell information
  • Identifieringsuppgifter
  • Kontaktuppgifter

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (artikel 6.1 f i GDPR). Behandlingen är nödvändig för att förebygga och förhindra överträdelser av våra villkor, detta kan ske genom telefonsamtal.

Platsbaserad omdirigering och licensöverensstämmelse:

Kategorier av personuppgifter:

  • Geolokaliseringsdata

Rättslig grund

Efterlevnad av rättsliga skyldigheter (artikel (6)(1)( c) GDPR) för att säkerställa att våra kunder omdirigeras till rätt lands webbplats i enlighet med våra licensvillkor.

Genomföra en översyn av överkomligheten:

Kategorier av personuppgifter:

  • Bakgrundsdata
  • Data om beteende
  • Kommersiell data
  • Kommunikationsdata
  • Kontaktuppgifter
  • Finansiell information
  • Data för särskilda kategorier

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att säkerställa att våra kunder har de medel som krävs för att använda våra tjänster på ett säkert sätt.

I tillämpliga fall: Uppfyllande av rättsliga skyldigheter (artikel (6)(1)( c) GDPR) för att uppfylla rättsliga skyldigheter från spelmyndigheter.

Förbättrad finansiell profilering för överkomlighets- och riskbedömning:

Kategorier av personuppgifter:

  • Finansiell information
  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (artikel 6.1 f i GDPR) av att genomföra förbättrade kontroller av betalningsförmåga och säkerställa att kundprofilerna är konsekventa.
Förebyggande av spelberoende: att avskräcka, bedöma risk och förebygga spelproblem:

Kategorier av personuppgifter:

  • Data om beteende
  • Data för särskilda kategorier
  • Identifieringsuppgifter
  • Geolokaliseringsdata
  • Finansiell information
  • Bakgrundsinformation
  • Kommunikationsdata
  • Kontaktuppgifter
  • offentligt tillgängliga uppgifter
  • Kommersiell data

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att säkerställa att våra kunder inte blir utsatta för problemspelande, men detta är också i överensstämmelse med rättsliga skyldigheter (artikel (6)(1)( c) GDPR) såsom från spelmyndigheterna, där så är tillämpligt.

Uppgifter av särskild kategori kan behandlas för att avgöra om det finns ett spelberoende, t.ex. hälsouppgifter. Denna kategori av personuppgifter samlas in för att uppfylla en rättslig förpliktelse. Detta görs under vår omsorgsplikt, i enlighet med art. 6(1)(e)GDPR och art. 9(2)(g) GDPR.

Övervakning av spelet:

Kategorier av personuppgifter:

  • Uppgifter om beteende
  • Finansiell information
  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Nödvändigt för att fullgöra ett avtal (artikel 6.1.b i GDPR) enligt vad som beskrivs i våra allmänna villkor.

Vi genomför regelbundna granskningar av kundkonton för att övervaka spelandet och säkerställa att det är både säkert och korrekt. Denna övervakning genomförs för att förhindra alla former av fusk eller missbruk av våra tjänster, vilket främjar rättvisa och säkra spelupplevelser för alla användare.

För att övervaka och förhindra bedrägliga aktiviteter i samband med vår onlineannonsering:

Kategorier av personuppgifter:

  • Data om beteende
  • Användningsdata för system och utrustning (inklusive IP-adress)
  • Geolokaliseringsdata

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (artikel 6.1 f i GDPR) av att förhindra bedrägerier och säkerställa att våra reklamkampanjer riktas till legitima kunder. De uppgifter som samlas in via vår tredjepartsleverantör, TrafficGuard, används för att upptäcka och blockera bedrägliga klick.

Säkerställ nätverkssäkerhet:

Kategorier av personuppgifter:

  • Användningsdata för system och utrustning

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att garantera säkerheten vid användning av våra produkter.

Genomföra kontroller för att förhindra penningtvätt och bedrägerier: 

Kategorier av personuppgifter:

  • Kontaktuppgifter
  • Identifieringsuppgifter
  • Bakgrundsinformation
  • Geolokaliseringsdata
  • Data om beteende
  • Kommunikationsdata
  • Finansiell information
  • Användningsdata för system och utrustning

Rättslig grund

Efterlevnad av rättsliga skyldigheter (artikel (6)(1)( c) GDPR) för att säkerställa att vi identifierar, begränsar, rapporterar all AML- eller bedrägeriverksamhet och riskklassificerar kunder på lämpligt sätt.

Kampanjer och tävlingar:

Kategorier av personuppgifter:

  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Med ditt samtycke (art. 6(1)(a) GDPR) för att administrera kampanjer och tävlingar som du samtycker till att delta i.
Marknadsundersökningar:

Kategorier av personuppgifter:

  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att genomföra interna marknadsundersökningar och undersökningar i samarbete med tredje part.

Användning av cookies:

Kategorier av personuppgifter:

  • Användningsdata för system och utrustning  

Rättslig grund

För alla icke-väsentliga cookies: vi förlitar oss på ditt samtycke (artikel 6.1 a i GDPR).

För nödvändiga cookies är vår rättsliga grund berättigat intresse (artikel 6(1)(f) GDPR) för att säkerställa att vår webbplats fungerar.

För mer detaljerad information om vår användning av cookies, se vårt cookiepolicy.

Anpassning:

Kategorier av personuppgifter:

  • Data om beteende
  • Kommersiell data
  • Geolokaliseringsdata
  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att anpassa din upplevelse när du använder vår produkt och tjänst som överensstämmer med dina intressen.

Profilering:

Kategorier av personuppgifter:

  • Kontaktuppgifter
  • Identifieringsuppgifter
  • Data om beteende
  • Finansiell information
  • Geolokaliseringsdata
  • Användningsdata för system och utrustning
  • Offentligt tillgängliga data

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att utföra profileringsaktiviteter för personliga tjänster, marknadsföring och förbättring av användarupplevelsen, och samtycke (art. 6(1)(a) GDPR) där det är nödvändigt.

Analys:

Kategorier av personuppgifter:

  • Kontaktuppgifter
  • Identifieringsuppgifter
  • Data om beteende
  • Finansiell information
  • Geolokaliseringsdata
  • Användningsdata för system och utrustning
  • Kommunikationsdata
  • Kommersiell data

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att genomföra dataanalyser för att förbättra våra tjänster, förstå användarnas beteende och optimera vår affärsverksamhet.

Tillvarata våra rättigheter:

Kategorier av personuppgifter:

  • Kontaktuppgifter
  • Bakgrundsdata
  • Data om beteende
  • Kommersiell data
  • Kommunikationsdata
  • Finansiell information
  • Identifieringsuppgifter

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse (art. 6(1)(f) GDPR) att lösa en tvist eller rättstvist

Data för särskilda kategorier

Vi kan samla in personuppgifter som kallas "särskilda kategorier av uppgifter", till exempel information om hälsa. Detta sker oftast specifikt i samband med ansvarsfullt spelande, vilket är ett lagkrav. Dessa uppgifter kan samlas in från dig eller, i vissa fall, från tredje part.

Vi kommer endast att behandla sådana uppgifter om:

  • du har gett oss ditt uttryckliga samtycke;
  • det rör sig om personuppgifter som du har offentliggjort;
  • det är nödvändigt för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk;
  • är nödvändig av hänsyn till ett väsentligt allmänintresse, på grundval av unionsrätten eller medlemsstaternas nationella rätt.

Vi kan också komma att behandla uppgifter som rör brottslig verksamhet eller misstänkt brottslig verksamhet, särskilt i samband med att vi fullgör våra rättsliga skyldigheter enligt penningtvättslagstiftningen. Vi kommer endast att behandla sådana uppgifter i den utsträckning det är nödvändigt för att uppfylla våra rättsliga skyldigheter, eller i den utsträckning det är nödvändigt för att uppfylla vårt berättigade intresse av att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk. 

Vi kan komma att behandla känsliga uppgifter, t.ex. hälsoinformation. Hälsoinformation är känslig, så vi behandlar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att uppfylla vår skyldigheter. Om ditt spelbeteende och din ekonomiska information, tillsammans med eventuella hälsouppgifter som du lämnar, ger upphov till oro för ditt välbefinnande, är vi skyldiga att vidta lämpliga åtgärder. Insamlingen av sådana uppgifter av särskild kategori faller under allmänintresset enligt artikel 6.1 e i GDPR och i enlighet med artikel 9.2 g i GDPR för att tillåta oss att behandla uppgifter av särskild kategori.

6 Varifrån får vi dina uppgifter?

Vi samlar in personuppgifter när du interagerar med oss och använder våra tjänster. Ibland får vi denna information av dig - till exempel när du registrerar dig för första gången och när du använder våra produkter eller kommer i kontakt med oss. Ibland ger tredje part eller allmänt tillgängliga källor oss information om dig.

Information som du tillhandahåller

Vid registrering:

  • Identifieringsuppgifter
  • Finansiell information

Genom din användning av Kindreds tjänster:

  • Geolokaliseringsdata (se vårt Cookie-meddelande för mer information);
  • Data om beteende
  • Användningsdata för system och utrustning
  • Kommunikationsdata
  • offentligt tillgängliga uppgifter
Andra källor till personuppgifter

Vid registrering:

  • Vi kan samla in personuppgifter om dig som är allmänt tillgängliga (t.ex. uppgifter från sociala medier) för ansvarsfullt spelande (uppgiftskategori: allmänt tillgängliga uppgifter).
  • Uppgifter från våra affärspartners och andra organisationer, t.ex. specialistföretag som tillhandahåller verifieringstjänster, kreditupplysningsföretag och bedrägeribekämpningsföretag, i tillämpliga fall (kategori av bakgrundsuppgifter);
  • Utöver ovanstående bör du notera att om du ger oss personuppgifter om någon annan (t.ex. via ett värvningsprogram) bör du inte göra det utan dennes tillstånd (uppgiftskategori: kontaktuppgifter). Observera att om du lämnar information om någon annan, eller om någon annan lämnar information om dig, kan den läggas till de personuppgifter som vi redan har och kommer att användas på de sätt som beskrivs i denna integritetspolicy. 

7 Cookies och liknande spårningstekniker

Kindreds webbplatser och appar använder cookies för olika ändamål.

Vi använder cookies för bland annat följande ändamål:

  • för att identifiera kontoinnehavarens (enligt definitionen i våra allmänna villkor) föredragna språk, så att det automatiskt kan väljas när kontoinnehavaren återvänder till webbplatsen;
  • för att säkerställa att spel som placeras av kontoinnehavaren är kopplade till kontoinnehavarens spelkupong och konto;
  • för att säkerställa att kontohavaren erhåller eventuella bonusar som denne är berättigad till, och
  • för analys av trafiken på Webbplatsen, så att [Kindred kan göra lämpliga förbättringar.

Mer information finns i vår Cookies Policy

8 När och med vem delar vi dina personuppgifter?

Under vissa omständigheter delar vi dina personuppgifter med andra företag inom Kindred-koncernen, med tredje parter som tillhandahåller tjänster för vår räkning och med andra tredje parter för att uppfylla våra juridiska skyldigheter. Dessa tredje parter inkluderar företag som Evolution, som tillhandahåller live casino-produkter; Microgaming, en spelplattform som specialiserar sig på slots; Trustly, en betalningsleverantör; Oracle, som erbjuder databasprogramvara; Microsoft; Amazon Web Services; och Pragmatic, känd för sina casinoprodukter, inklusive slotspel och live casino-erbjudanden.

Vi säljer inte dina personuppgifter till marknadsföringsföretag. När vi använder tredje part för marknadsföringstjänster krävs ditt samtycke innan dina uppgifter kan behandlas.

Andra exempel på när vi kan komma att dela med oss av dina personuppgifter är när vi ingår i någon form av fusion eller företagsförsäljning, eftersom kunders personuppgifter sannolikt kommer att ingå i försäljningen/överföringen.  Vi kommer att informera dig innan vi påverkar en sådan överföring av personuppgifter. Även när vi delar dina personuppgifter säkerställer vi att de endast används för de ändamål som anges i denna integritetspolicy.

Inom Kindred Group:

Vi kan komma att dela de personuppgifter vi samlar in med andra företag inom Kindred Group för ändamål som t.ex:

  • Tillhandahålla produkter och tjänster och hålla dig informerad om viktiga förändringar eller utveckling som rör dem;
  • svara på dina förfrågningar och klagomål;
  • administrera erbjudanden, tävlingar och kampanjer;
  • underlätta säker åtkomst till onlineplattformar
  • uppdatera, konsolidera och förbättra noggrannheten i våra register
  • genomföra en transaktionsanalys;
  • testning av nya system och kontroll av uppgraderingar av befintliga system;
  • upptäcka, förebygga och beivra brott samt att uppfylla lagstadgade krav;
  • utvärdering av marknadsföringens effektivitet samt för marknadsundersökningar och utbildning;
  • kundmodellering, statistik och trendanalys, i syfte att utveckla och förbättra produkter och tjänster.
  • Under ditt samtycke, för att få reklaminnehåll, skicka dig reklaminnehåll från våra andra varumärken (32Red, Bingo, CasinoHuone, Kolikkopelit, Maria Casino, High Roller, Vlad Cazino, Ottokasino)
Med tredje part:

Vi kan komma att dela personuppgifter med tredje part under följande omständigheter:

  • Tillhandahållande av produkter och tjänster:
    • Hålla dig informerad om viktiga förändringar eller utvecklingar i funktionerna och driften av våra produkter och tjänster.
    • Om du använder våra tjänster för sportspel regleras din användning av personuppgifter också av Kambi Player Fair Processing Notice.
  • Regelefterlevnad och rättsliga krav:
    • Efterlevnad av förelägganden från tillsynsmyndigheter eller rättsliga bestämmelser i gällande lag.
    • Instruera och bemyndiga finansinstitutet att lämna ut begärd information till tillsynsmyndigheten i enlighet med lagstadgade krav.
  • Juridiska rättigheter och bedrägeriupptäckt:
    • Fastställande, utövande eller försvar av våra lagliga rättigheter.
    • Överföring av personuppgifter till tredje part för upptäckt och kontroll av bedrägerier, inklusive tjänsteleverantörer för adressverifieringssystem, styrande idrottsorgan, betaltjänstleverantörer och finansinstitut.
  • Tjänsteleverantörer och revisorer:
    • Delning av uppgifter med tjänsteleverantörer för leverans av tjänster, teknisk support, datalagring, betalningshantering och onlineannonsering.
    • Delning med externa revisorer som utför oberoende kontroller för ackrediteringar.
  • Överföring av verksamhet:
    • Utlämnande av uppgifter till organisationer under försäljning eller överföring av våra verksamheter, rättigheter eller skyldigheter. Den mottagande organisationen kan använda uppgifterna på liknande sätt.
  • Efterträdare och nätverkssäkerhet:
    • Delning av uppgifter med efterträdare som har rätt till vår verksamhet.
    • Delning med säkerhetsleverantör för att säkerställa nätverkssäkerheten.
  • Förebyggande av bedrägerier och effektiv annonsering
    • Vi kan komma att dela uppgifter relaterade till upptäckt och förebyggande av bedrägerier med tredje part, t.ex. TrafficGuard. Detta inkluderar data som samlas in genom inloggningshändelser på vår webbplats, vilket hjälper oss att identifiera och förhindra bedrägliga aktiviteter relaterade till våra onlineannonseringsinsatser.

9 Överför vi dina uppgifter utanför ees?

De personuppgifter som vi samlar in från dig kan komma att överföras till och lagras på en plats utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet ("EES"). De kan också komma att behandlas av företag utanför EES som arbetar för oss eller för någon av våra tjänsteleverantörer, t.ex. i USA, Australien eller Indien. Detta kan till exempel vara fallet om vi tillhandahåller tjänster globalt, dina uppgifter kan i några fall behandlas i länder där vi har verksamhet eller tjänsteleverantörer. För effektivitet och tillförlitlighet kan vi dessutom använda molntjänster som finns i olika länder. I vissa fall kan vi behöva överföra uppgifter för att uppfylla internationella rättsliga skyldigheter.

För att säkerställa att dina personuppgifter förblir säkra när de överförs på detta sätt kommer vi att vidta alla rimliga åtgärder för att upprätthålla en lämplig skyddsnivå i enlighet med detta meddelande.

All överföring av dina personuppgifter till en plats utanför EES kommer att behandlas/utföras i enlighet med tillämpliga dataskyddslagar, inklusive GDPR, och kommer att baseras på:

  • de standardavtalsklausuler som antagits av Europeiska kommissionen och som du kan få tillgång till här eller en relevant dataskyddsmyndighet, eller
  • ett beslut om adekvat skyddsnivå från Europeiska kommissionen, som bekräftar att tredjelandet tillhandahåller ett adekvat skydd för dina personuppgifter, eller
  • Ditt samtycke eller annan rättslig grund som ger oss rätt att göra överföringen.

Om du har några frågor om våra överföringar av personuppgifter till länder utanför EU/EES-området, vänligen kontakta oss genom att använda de kontaktuppgifter som anges i början av denna integritetspolicy.

10 Hur länge kommer vi att spara dina uppgifter?

Vi kommer endast att behålla dina uppgifter så länge som det behövs för att uppfylla de syften för vilka de samlas in.

Så länge du är kund behöver vi behålla dina uppgifter för att uppfylla våra juridiska och avtalsmässiga krav. När du upphör att använda Kindreds tjänster kan vi dock fortfarande behålla dina personuppgifter under en tidsperiod. Det finns flera skäl till varför vi behåller din information, dessa inkluderar:

  • För att uppfylla rättsliga skyldigheter enligt EU-lagar/lokala lagar (till exempel bestämmelser om bekämpning av penningtvätt eller licensbestämmelser). Dessa uppgifter kan lagras i upp till 10 år från det datum då ditt konto avslutades.
  • För att fastställa eller tillvarata rättsliga anspråk (t.ex. anspråk på försumlighet) som kan riktas mot oss;
  • För att uppfylla våra avtalsenliga skyldigheter och rättigheter i förhållande till den berörda informationen;
  • Våra berättigade intressen när vi har utfört avvägningstester;
  • För att följa de riktlinjer som utfärdats av relevanta dataskyddsmyndigheter.

Om du någonsin begär att få dina uppgifter raderade kommer vi omedelbart att ta bort allt marknadsföringsmaterial som du tidigare kan ha samtyckt till att få, men någon annan typ av personuppgifter kommer att sparas för att uppfylla våra rättsliga krav enligt ovan.

11 Dina rättigheter och valmöjligheter när det gäller dina personuppgifter

Enligt GDPR har du ett antal rättigheter avseende de personuppgifter som vi har om dig. Om du vill utöva dessa rättigheter ska du kontakta vår kundtjänst eller använda vårt GDPR-onlineformulär. Du har också rätt att klaga till din lokala dataskyddsmyndighet om du är bekymrad över hur vi behandlar din information.

Ytterligare information och råd om dina rättigheter kan du få från Integritetsskyddsmyndigheten | IMY. Vi har också utsett en ledande dataskyddsmyndighet, Office of the Information and Data Protection Commissioner ("IDPC") på Malta, som du också kan kontakta för ytterligare information För enskilda personer - IDPC

Du har, under vissa omständigheter, rätt att utöva följande rättigheter:

Din rätt till:

Bli informerad 

>Vad är din rättighet?

Få information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig och hur vi behandlar dem.

>Hur man tillvaratar sina rättigheter

Genom att ta del av detta integritetspolicy informerar vi dig om dina rättigheter och principerna. Information kan också tillhandahållas av oss i samband med att du tillhandahåller dina personuppgifter och/eller i samband med att du använder våra tjänster. Mer information finns i vårt hjälpcenter.

Tillgång

>Vad är din rättighet?

Du kan begära bekräftelse på om personuppgifter om dig behandlas av oss och, om så är fallet, har du rätt att begära en kopia av de personuppgifter vi har om dig, så kallad begäran om tillgång för den registrerade.

>Hur man tillvaratar sina rättigheter

Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.

Rättelse

>Vad är din rättighet?

Du har rätt att begära att vi ändrar eller uppdaterar dina personuppgifter om de är felaktiga eller ofullständiga.

>Hur man tillvaratar sina rättigheter

Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.

Radering av dina personuppgifter

>Vad är din rättighet?

Under vissa omständigheter kan du be oss att radera personuppgifter som vi har om dig ("rätten att bli bortglömd"). Detta gäller bland annat när:

  • informationen inte längre är nödvändig i förhållande till det syfte för vilket den samlades in.
  • om du återkallar ditt samtycke och vi inte kan motivera en annan rättslig grund för att använda det;
  • Fiom du återkallar ditt samtycke och vi inte kan påvisa tvingande legitima skäl för att fortsätta behandla informationen;
  • vi inte har någon laglig grund enligt dataskyddslagarna för att behandla din information;
  • uppgifterna måste raderas för att uppfylla ett lagstadgat krav.

>Hur man tillvaratar sina rättigheter

Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.

Begränsning av personuppgifter

>Vad är din rättighet?

Du har rätt att begära att vi begränsar ("blockerar" eller "undertrycker") behandlingen av dina personuppgifter. När behandlingen är begränsad kan vi fortfarande lagra dina uppgifter, men vi kommer inte att behandla dem ytterligare. Denna rättighet är tillgänglig för dig när:

  • Du tror att det kan ha skett ett misstag i dina personuppgifter;
  • Du anser att användningen av dina personuppgifter strider mot lagen och du vill att vi begränsar användningen av dem i stället för att radera dem;
  • vi inte längre behöver uppgifterna, men du behöver dem för att fastställa, göra gällande eller försvara ett rättsligt anspråk; och
  • vi behandlar din information för våra legitima affärsintressen men du invänder och medan vi verifierar grunderna för fortsatt behandling.
  • Du kan invända mot behandlingen av dina personuppgifter, det vill säga:
    • baserat på våra legitima affärsintressen (inklusive profilering); eller
    • för forskning och statistik

>Hur man tillvaratar sina rättigheter

Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.

Om du inte vill ta emot marknadsföringsmeddelanden kan du också avsluta prenumerationen / välja bort att ta emot dem.

Återkallande av samtycke

>Vad är din rättighet?

Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter i den utsträckning som behandlingen baseras på ditt samtycke.

>Hur man tillvaratar sina rättigheter

Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.

Dataportabilitet

>Vad är din rättighet?

Detta gör att du kan begära och återanvända din information för dina egna syften mellan olika tjänster. Om du till exempel bestämmer dig för att byta till en annan leverantör kan du enkelt flytta, kopiera eller överföra din information mellan våra och deras IT-system på ett tryggt och säkert sätt, utan att det påverkar dess användbarhet. Detta är dock inte en allmän rättighet, utan uppstår endast när behandlingen av dina uppgifter är det:

  • baserat på ditt samtycke eller där det är nödvändigt för att fullgöra ett avtal, och
  • när informationen behandlas enbart på automatiserad väg.

>Hur man tillvaratar sina rättigheter

Dessa förfrågningar kan göras i vårt hjälpcenter.

Vi kommer att besvara alla dina förfrågningar som är relevanta för detta avsnitt inom en (1) månad från det att de mottagits. Efter föregående meddelande kan denna period förlängas med ytterligare två (2) månader om det behövs, med hänsyn till hur komplicerad begäran är och antalet andra pågående begäranden. Om din begäran avvisas kommer vi att lämna en relevant motivering.

Inskränkning av den registrerades rättigheter:

Under vissa omständigheter kan dina rättigheter som registrerad enligt GDPR, särskilt din rätt att få tillgång till personuppgifter och rätten att begära radering av uppgifter, begränsas eller inskränkas. Sådana begränsningar kan vara nödvändiga och proportionerliga av skäl som att säkerställa efterlevnad av rättsliga skyldigheter eller för att skydda andras rättigheter och friheter.

Vi kommer att se till att alla begränsningar av dina rättigheter är tydligt motiverade

12 Automatiserat beslutsfattande

Lagar om dataskydd syftar till att skydda enskilda personer från potentiell skada som orsakas av automatiserat beslutsfattande, inklusive profilering, utan mänsklig inblandning. Du har rätt att inte bli föremål för beslut som har en rättslig eller liknande betydande effekt på dig. om de endast grundar sig på automatiserad behandling av dina personuppgifter.

Upptäcka bedrägerier:

Dina personuppgifter används för att identifiera och förhindra potentiella bedrägerier eller penningtvätt. Om vi misstänker någon risk kan vi vidta åtgärder som att blockera eller stänga av kontot.

Öppna ett konto:

När du skapar ett konto försäkrar vi oss om att produkten eller tjänsten är lämplig för dig baserat på vår kunskap. Vi kontrollerar också att du uppfyller nödvändiga villkor, t.ex. ålder, bosättningsort, nationalitet eller ekonomisk ställning.

Användning av AI-teknik

Vi kan använda AI-teknik som en del av våra behandlingsaktiviteter; vi säkerställer dock att när vi använder dessa verktyg sker det i enlighet med dataskyddsbestämmelser och säkerhetskrav.

13 Säkerhet för dina uppgifter och sekretess

Vi är fast beslutna att skydda de personuppgifter som du anförtror oss. Vi vidtar alla rimliga åtgärder för att säkerställa att all information som samlas in via vår webbplats behandlas på ett säkert sätt och i enlighet med denna integritetspolicy och strikta dataskyddsstandarder. Vi har därför infört robusta rutiner och tekniker för att skydda dina uppgifter från obehörig åtkomst och felaktig användning.

Efter inloggning krypteras all information som skickas till och från webbplatsen med 128-bitars SSL-teknik (Secure Socket Layer). Det SSL-certifikat som används är utfärdat och verifierat av Trustwave, klicka på bilden för mer information.

Dina kreditkortsuppgifter krypteras och skickas endast en gång över internet till Kindred. Den lagras sedan krypterad i våra säkra system. Vi är dedikerade till att skydda våra kunders konfidentiella information och som ett led i detta är vi certifierade enligt Payment Card Industries Data Security Standard.

Säkerheten i våra system och applikationer testas flera gånger per år av säkerhetsexperter från tredje part. Dessutom har vi ett Intrusion Detection System som övervakar all nätverkstrafik dygnet runt för att upptäcka tecken på attacker eller intrång.

Vi har en särskild bedrägeriavdelning och avancerade system på plats för att upptäcka och förhindra misstänkt aktivitet, för att säkerställa att våra webbplatser förblir en säker spelplan. Alla konton som är inblandade i misstänkt aktivitet kommer att stängas av och undersökas i största möjliga utsträckning. Om du som användare har några tvivel om aktiviteten på ditt konto, t.ex. om du inte känner igen transaktioner i transaktionshistoriken eller överraskande förändringar i saldot, vänligen kontakta oss omedelbart.

14 Klagomål

Om du vill framföra ett klagomål på hur vi har hanterat dina personuppgifter kan du kontakta oss för att få ärendet löst av vårt dataskyddsteam.

Om du inte är nöjd med vårt svar eller anser att vi inte behandlar dina personuppgifter i enlighet med lagen kan du lämna in ett klagomål till vår ledande dataskyddsmyndighet, Office of the Information and Data Protection Commissioner (IDPC) eller din nationella dataskyddstillsynsmyndighet Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

Spel kan vara beroendeframkallande. Spela ansvarsfullt.
Om Maria Casino
spelinspektionen.svg
stodlinjen.svg
Säkerhet och tillförlitlighet
egba white
ibia white logo
gambling-therapy white
ecogra
carbon-footprint white
protect integrity white
Säkra betalningsmetoder
SwishWhite
ApplePayWhite
visa-logo.svg
 VisaElectronWhite
MasterCardWhite
MaestroWhite
trustly-logo white
Copyright 2025, Maria Casino. Alla rättigheter reserverade.
"Maria Casino" är ett registrerat varumärke. Den här hemsidan drivs av Spooniker Ltd (organisationsnummer C 87460). Registrerat kontor: Level 6, The Centre, Tigne Point, Sliema, Malta. Spooniker Ltd har licens för att tillhandhålla kommersiellt onlinespel under diarienummer 23Si1373. Licenserna är giltiga till 31 december 2028.
Spelinspektionen är både den ansvariga licens- och tillsynsmyndighet av alla former av kommersiellt onlinespel och vadhållning i Sverige. Mer information finns på www.spelinspektionen.se.
För frågor till licenshavaren vänligen kontakta: Telefon: +46101388779 E-post: info@spoonikerltd.se.
Har du kontorelaterade frågor vänligen kontakta oss via vårt hjälpcenter.
Spel kan vara beroendeframkallande. Spela ansvarsfullt.